maandag 2 december 2013

Ik ben blij omdat...


Helloo!
Je voelt je vast niet altijd blij maar je hebt wel genoeg redenen om blij te zijn! En de dingen die je verdrietig maken daar denken we vandaag maar even niet aan! Als je mijn vorige post hebt gelezen snap je dat ik een reden heb om verdrietig te zijn. Maar gelukkig ook om blij te zijn dus daar ga ik vandaag aan denken!
  • Ik heb sinds gisteren 500 bezoekers in totaal gehad op mijn blog! En in een dag (gisteren) zelfs 22 bezoekers! En meestal is dat niet meer dan 10 bezoekers op een dag. 
  • Dat ik in Nederland woon. Geen last van heftige tornado's, aardbevingen en dat soort dingen. Alleen een maar regen, maar dat kan je makkelijk overleven toch?
  • Dat ik een thuis heb. Eigenlijk 2 thuis-en want mijn ouders zijn gescheiden. Gelukkig voel ik me op beide plaatsen ook echt thuis. 
  • Dat mijn ouders ondanks de scheiding nog goed met elkaar omgaan. Op woensdag avond komt mijn vader soms zelfs langs om gezellig mee te eten! Daar ben ik echt heel blij mee, vooral omdat ik weet dat sommige ouders die gescheiden zijn nog steeds ruzie hebben en elkaar niet eens meer willen zien.
  • Dat ik een lieve kat heb om mee te knuffelen! Ja, katten zijn niet de meest knuffelbare dieren maar ze zijn wel heel lief! Dat schattige gespin (mijn kat 'knort' meer dan echt spinnen) als je hem aait. Hij komt je zelfs troosten als je verdrietig bent! 
  • Heel cliché misschien, maar dat ik gezond ben en dat ik hier op aarde mag leven! 
  • Dat ik kan doen waar ik zin in heb! En dan bedoel ik dat in vergelijking met 14-jarigen in arme landen die al zolang als ze zich kunnen herinneren voor hun broertjes en zusjes moeten zorgen en de hele dag bezig zijn met te werken om te kunnen overleven! En dan hebben wij in Nederland hier natuurlijk heel veel vrijheid om te doen wat we willen (en dan bedoel ik natuurlijk niet alleen maar zuipen vanaf je 12e)
Hopelijk voel jij je nu heel blij en gelukkig en heb ik je dus een beetje opgevrolijkt! We moeten echt veel vaker dankbaar zijn om deze punten. 
liefs, Lisa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten