maandag 13 januari 2014

Even bijkletsen. #4


Hoi! Zo dat is alweer lang geleden... Ik heb jullie gemist! Na een week vol toetsen was het eindelijk kerstvakantie en heb ik een hele leuke kerst en oud en nieuw gehad. Helaas was de maandag na de vakantie (laatste dagje vrij door studiedag!) echt totaal geen leuke dag die ook de dagen daarna heeft verpest... Ik ga vandaag jullie even helemaal bijkletsen in een blogpost!

De vakantie was, zoals ik al zei, geweldig! Ik heb een hele gezellige kerst gehad. De eerste kerstdag ben ik samen met mijn moeder, broertje, tante, oom, neefje en nichtje naar mijn opa en oma gegaan om daar eerst met z'n allen de cadeautjes uit te pakken en vervolgens te gaan gourmetten! Het was heel lekker en gezellig. Ook had mijn oma een lekkere pudding gemaakt die haar moeder vroeger ook altijd maakte. Ik heb hele leuke cadeautjes gehad waar ik erg dankbaar en blij mee ben! Ik heb een samsung galaxy S3 mini gekregen (wel zelf meebetaald hoor, ik heb zonder abbonement want dat is nogal duur en heb ik niet per se nodig!) Hij doet het erg goed en is tien keer zo snel als mijn vorige telefoon (samsung galaxy S1, van drie jaar oud!) En is tot nu toe ook nog geen een keer vastgelopen. Ook heb ik weer lekkere douchespulletjes gekregen, die verschrikkelijk lekker ruiken (perzik en de ander een beetje lavendel-achtig!). Een prachtig paarse glitter nagellakje van Rimmel(hij heet: 06 moon walking). Lees hier de review van Vera Camilla. Hij heeft een 'liquid sand'-effect en dekt heel goed. Ik weet helaas niet zeker of hij nu nog te koop is, maar anders kan je hem bij de Etos kopen! En als laatste heb ik samen met mijn broertje just dance 2014 gekregen voor op onze oude, bestofte wii (ik had hem samen met mijn moeder voor 20 euro gezien terwijl ie normaal rond de 40 is. Anders had ik hem nooit gekregen haha) Op de tweede kerstdag gingen we naar goede vrienden van ons toe waar we met zijn allen Just dance hebben gedaan! Het was super grappig en we hadden gelijk alle kerstkransjes en candy canes er vanaf gedanst! 

Ook is het nu 2014! Ik heb oud en nieuw gevierd samen met mijn vader en mijn broertje, gewoon thuis. Om iets over twaalf heb ik met mijn moeder gebeld om gelukkig nieuw jaar te wensen. Rond 22.30 hebben wij ons siervuurwerk afgestoken. Ik zelf niet hoor, dat durf ik niet haha. Terwijl wij ons vuurwerk afstaken staken ze een paar meter verderop hartstikke illegaal vuurwerk af waarbij je de grond voelde trillen. Ook waren er supermooie grote pijlen in de lucht te zien. Het was prachtig en overal zag je vuurwerk om twaalf uur. Wij hebben lekker binnen gekeken want het regende. Het was een hele leuke jaarwisseling! En mijn God, wat is 2013 snel gegaan!

Helaas was die maandag niet zo'n leuke dag... Ik kreeg toen te horen dat het paard van mijn oma op die woensdag in geslapen zou moeten worden omdat hij zo ziek was. Hij is uiteindelijk 22 geworden en normaal worden paarden tussen de 25 en de 30. Ik ben hier echt verschrikkelijk verdrietig om geweest... Op die dinsdag erna moest ik hem namelijk gedag zeggen en dit was nog het allermoeilijkste... Je weet dat je hem nooit meer terug gaat zien maar hij heeft geen idee... Ik had hem nagetekend en de tekening aan mijn oma gegeven, ze vond hem zo mooi dat ze begon te huilen, en tja toen hield ik het al helemaal niet meer droog... En alsof het niet erger kon is mijn andere oma die maandag opgehaald door de ambulance en naar het ziekenhuis gebracht (niet met spoed!). Daar ligt ze nu nog steeds. Het is gelukkig niet heel ernstig, maar jullie hoeven niet te weten wat ze heeft. 

Zo... ik heb jullie weer helemaal bijgekletst! Tot de volgende keer weer! 
Liefs, Lisa.

1 dag nadat ik dit heb gepost heb ik te horen gekregen dat mijn oma naar huis mag! Thuis kan zij verder herstellen (met medicijnen) want helaas is ze nog niet beter. Maar ik vindt dit wel heel fijn! Nu zit ze niet de hele dag alleen, en mijn opa trouwens ook niet!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten