woensdag 15 januari 2014

Things I love about winter.

Hey!
Het is nu al een tijdje winter en dus heb ik besloten om net als in de herfst een blogpost te schrijven over dingen die ik leuk vindt aan de winter! Want ja, er zijn ook leuke dingen aan de winter, waar we meestal niet aan denken. Want wij zijn niks voor niks zeurende Hollanders, de zomer is te warm, winter te koud... Maar daar ging het niet over, vandaag gaat het over de leuke dingen aan de winter!

Ijs
Wat heb ik zin om te schaatsen! Het leek er heel even op dat het vanaf deze week kouder zou gaan worden en er misschien wel ijs op de sloten kwam te liggen. Maar van die kou merk ik bijna niks! Ik heb een dag ijs op de daken van de schuren zien liggen en overdag voelt het alleen maar kouder aan. Ik heb in de herfst zelfs horen zeggen dat dit een horrorwinter zou worden (ja, in Amerika wel...). Maar als het er wel ligt, is dat natuurlijk wel heel erg leuk!

Warme chocolade melk met slagroom en marshmallows!
Jammie! Lekker je koude handen opwarmen aan een kop chocolademelk met lekker veel slagroom en marshmallows erin en terwijl je dit langzaam opdrinkt lig je op de bank onder een kleed en kijk je je favoriete film terwijl het buiten sneeuwt... Ik zie het al helemaal voor me! Alleen van die sneeuw komt er nog niet veel van...
Leuke mutsen, handschoenen en sjaals!
Beanies! Ik vindt ze zo ontzettend leuk! Helaas heb ik er zelf nog geen een... Maar ooit heb ik er een in mijn bezit, een perfecte beanie. En voorlopig kan ik genieten van hoe leuk ze eruit zien bij anderen. Sjaals en handschoenen heb ik wel in mijn bezit. Ik draag veel te veel sjaals (lees: bijna elke dag). En handschoenen zijn natuurlijk ook wel handig, tenzij je wilt dat je vingers eraf vriezen op de fiets. Ik heb hele leuke handschoenen met een snorretje op de wijsvinger en als je je vinger boven je lip houdt heb je dus een snor! (hij komt van de New Yorker!) 

Sneeuw
Tja, net zoals dat ijs komt die sneeuw binnenkort ook nog niet... Maar als het er wel ligt is het wel heel leuk. Alles ziet er zo mooi uit en je kan natuurlijk ook een sneeuwballengevecht houden met je kleine broertje om vervolgens weer met warme chocolademelk op te warmen!

Dat gevoel als je binnen zit terwijl het buiten keihard regent.
Misschien ben ik de enige, maar als ik lekker binnen zit en het giet buiten dan ben ik toch wel even blij dat ik niet op de fiets zit! Helaas is het vaker andersom, dat het regent als juist jij buiten bent en dan ben je binnen en dan schijnt de zon opeens! 
Alle feestdagen!
Oké het is nu al kerst en oud en nieuw geweest, maar die twee dingen maken de winter toch wel heel erg leuk! Zelfs het 'voorbereiden' is leuk, kerstcadeautjes kopen, leuke outfits uitzoeken voor bij het kerstdiner en voor tijdens het (kinder)champagne drinken... En natuurlijk de bijbehorende kerstversieringen, buiten maar ook binnen op je kamer!

De gezelligheid!
Ik weet niet wat het is, maar ik vind de zomer veel minder gezellig dan de winter. 

Maar misschien vind jij wel iets heel anders leuk aan de winter! Je mag dan heus wel een reactie achterlaten, dat vind ik leuk om te lezen! Tot de volgende keer.
Liefs, Lisa.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten