dinsdag 13 augustus 2013

back to school #1

hey!
Misschien moest je vandaag al terug naar school, misschien volgende week of misschien (net als ik) pas over 2 weken! Maar iedereen moet (helaas) ooit weer terug naar school... Maar als je voor het eerst naar de middelbare school gaat, wat is dan handig om zelf te hebben?! Ik heb daarom voor jou een lijstje gemaakt met dingen die ik handig vind om te hebben! En dat is natuurlijk ook handig als je gewoon heel erg vergeetachtig bent ;)

Back to school!

1. Veel schriften!

Ik schrijf de letters zelf nogal ver uit elkaar dus ik ben zo door mijn schriften heen! Vooral mijn wiskunde schriften zijn snel vol geschreven. Ik heb misschien wel teveel schriften, dat weet ik niet. Maar als er schriften overblijven kan ik die weer voor volgend jaar gebruiken, handig toch!

2. Kaftpapier


bron
Gewoon om om je boeken te doen. Kaftpapier vind je zo bij de hema, bruna, of welke winkel je je schoolspullen ook koopt dus dat is niet zo moeilijk. Maar hoe kaft je een boek dan? Dat wordt duidelijk uitgelegd op de foto hierboven.

3. Etui+inhoud

Tja... Je wilt toch niet diegene zijn in de klas die bij elke toets moet vragen aan de hele klas: "Mag ik je pen lenen?" En dan op een gegeven moment geen pen meer krijgt omdat je ze bijvoorbeeld vergeet terug te geven? Nee, dus meenemen die (gevulde) etui! En in je etui stop je natuurlijk 1 of meerdere pennen en potloden, gum, markers, passer, geodriehoek en eventueel nog een schaar en/of lijmstift.

4. Schooltas

bron
Het belangrijkste van allemaal! Je schooltas natuurlijk. Het liefst een stevige tas maar je wilt natuurlijk niet diegene zijn met de 'kampeerrugzak'. Dus koop ook niet een té grote. Het maatje rugzak wat je hierboven ziet is groot genoeg, en anders stop je een aantal boeken in je kluisje (dan gaat je tas ook wat langer mee!) En als je zo'n schoudertas wilt is dat ook goed, die heb je volgens mij niet mega groot of juist weer veel te klein. Dan zit je dus altijd goed!

5. Multomap(pen) en/of snelhechter(s)
5-pak snelhechters
Deze leukerds komen van de HEMA
''
De snelhechters gebruik (ik tenminste) om mijn boekverslag/werkstuk/iets in die richting mee in te leveren. En de multomap heb ik nodig voor tekenen voor mijn 'kunstdossier'. Maar misschien heb jij 'm wel voor een heel ander vak nodig of helemaal niet, dat kan je dan nog even vragen aan je oudere broer of zus die ook op dezelfde school zit/zat of je vraagt het aan je oudere vriendin.

6. Agenda 

Je moet natuurlijk wel weten wat voor huiswerk je moet maken! Het handigste is als je gelijk een overzicht over de hele week hebt. Dan weet je gelijk "Oh Donderdag heb ik een moeilijke Duits toets" in plaats van: "OMG hebben we morgen een Duits toets!"

Maar waar koop je die spullen allemaal?
Bij de hema koop je leuke spullen voor niet al te veel geld. Bij de action is het helemaal goedkoop (1 euro voor 5 schriften!) Bij de V&D is het iets duurder maar dan heb je wel veel verschillende merken. En natuurlijk bij boekwinkels als de Bruna. Ik haal zelf mijn spullen altijd bij de Hema, daar heb je gewoon hele leuke schattige printjes en het is niet zo duur! Daar heb je op dit moment ook 4+1 gratis!

Volgens mij was dat alles wat je nodig hebt! Ik hoop dat ik niks vergeten ben. Waarschijnlijk is een van de volgende post met foto's van mij! Je ziet het dan wel ;)

xxx Lisa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten