woensdag 14 augustus 2013

Back to school #2

Hey!
Gisteren postte ik de 1e back to school post. En vandaag dus de 2e! Ik wil je wat tips geven. En natuurlijk doe ik ook niet alles goed.
Back to school!
Wees jezelf!
Ja dat is moeilijk, vooral als je verlegen bent als ik! Maar je maakt sneller echte vrienden als je jezelf bent. Dan weet iemand gelijk hoe jij ongeveer bent. Natuurlijk betekend dat niet dat je gelijk je grootste geheimen door de klas roept. Maar begin klein en praat met mensen uit de klas over wat je leuk vindt en vraag dan natuurlijk ook wat diegene leuk vindt. En misschien worden jullie dan wel vrienden maar misschien ook wel niet, nou en. Dan probeer je dat bij iemand anders!

Je zit niet meer op de basisschool...
Als je uit groep 8 komt is het natuurlijk een hele grote stap naar de middelbare school. Je moet je opeens iets anders gedragen dan dat je op de basisschool misschien nog deed. Je kan niet meer buitenspelen in de pauzes, deze zijn opeens bedoelt om te kletsen, te eten en misschien dat ene huiswerk wat je 'vergeten' bent nog even over te schrijven van je vriend of vriendin. En als je misschien nog zei tegen je vriendin: 'Zullen we vanmiddag samen spelen bij mij thuis?' dan kan dat ook niet meer dan ben je weer te 'kinderachtig'. Ik zeg daarom 'zullen we weer eens afspreken?'. Maar als het je niet uitmaakt wat men van je vindt moet je gewoon lekker je gang gaan maar door de gangen van de school rennen wordt vaak ook niet geaccepteerd door de leraren...

Huiswerk.
Maak je huiswerk gewoon, en als je het echt niet snapt maak dan het deel wat je wel snapt en wees anders gewoon eerlijk tegen de leraar en vraag of hij/zij het je extra wilt uitleggen. Alleen door een bepaalde gebeurtenis zoals overlijden van een familielid of iemand anders die je persoonlijk goed kende,als je ziek bent, etc. mag je je huiswerk een keertje niet maken. Maar eigenlijk altijd dus wel. Wij hebben op school dat je moet nablijven na 3 keren je huiswerk niet gemaakt te hebben of je boeken bent vergeten. En dat nablijven wordt steeds langer en steeds meer overschrijven... Oh en net als het vorige stukje, als je het niet wilt maken doe dat dan vooral niet. Maar je helpt jezelf er niet mee verder en je zit op school voor dat papiertje waarmee je later weer verder kan! Dus denk niet dat je er nu niets aan hebt, maar denk later heb ik hier echt heel veel aan! Dan heb ik als het goed is mijn diploma en kan ik weer verder!

Te grote of te kleine tas...
 Tja, ikzelf vindt het altijd wel grappig als je ziet dat er meiden uit de 3e met zo'n hele kleine tas lopen die absoluut niet voor school is bedoelt en dat er ook weer sommigen uit de 1e met een mega grote tas lopen waar je dus nog ruimte in over hebt als je al je boeken er in stopt! Laten we gewoon met zo'n schoudertas of rugzak lopen die echt voor school is bedoelt en waar je boeken in passen die je die dag nodig hebt. Dan kan je alsnog je kluisje gebruiken maar daar hoef je toch geen té kleine tas voor te gebruiken?

Dat waren al mijn tips! Als jij nog tips hebt laat ze dan vooral achter! Oh en vanaf Maandag zal ik ruim een week niets posten omdat ik op vakantie ga (ja dat klopt niet echt bij een back to school post...) Ik heb daar geen internet/bijna geen omdat je daar moet betalen voor de wifi :( .

xxx Lisa



Geen opmerkingen:

Een reactie posten