dinsdag 27 augustus 2013

Weer terug uit Zakynthos!

Hey!
Ik ben er weer! Gisteren middag om kwart over 12 ben ik geland op schiphol. Dus ik kan weer bloggen! Ik had wel WiFi maar heel erg slecht, ik kon er geen filmpjes mee kijken en dus ook geen blog posten. Sorry daarvoor. Maar ik heb wel een héle leuke vakantie gehad! Dus stap snel het vliegtuig in, dan laat ik jullie mijn vakantie zien!


We zijn nu op Zakynthos, dat is een eiland bij Griekenland. Ik verbleef een weekje in het Eleon Grand resort. Een prachtig hotel waar ik vorig jaar ook ben geweest. Het heeft mooie kamers, lekker eten (All inclusive, dus je kan gewoon eten/drinken pakken zonder geld te geven want dat heb je al van te voren gedaan), prachtig zwembad en aan de zee waar je heel leuk kan snorkelen. (wel met zeeschoentjes want er liggen stenen en rotsen en op sommige plekken ook zee-egels op de grond waar je écht niet in wilt staan!)


 Het enige minpunt kan zijn dat het best wel afgelegen ligt van de 'bewoonde wereld'. Je kan dus niet zomaar even naar Zakynthos stad wandelen, dan moet je echt met de taxi. Deze rijden overigens echt hard en 'onvoorzichtig'. We gingen naar Zakynthos stad met de taxi en normaal zou je gewoon om een stuk van de berg rijden maar onze taxichauffeur vond dat te lang duren en nam een ander smal weggetje bijna recht omhoog. Hier mochten we eigenlijk ook niet in want er stond een 'verboden toegang' bordje. Maar ik heb het overleefd! In Zakynthos stad merk je eigenlijk pas dat het slecht gaat met Griekenland, we zijn 3 meisjes (op zijn hoogst 8 jaar oud) tegengekomen die bedelden. Heel erg zielig, we hebben ze niets gegeven want dan moet je gelijk alle kinderen wat geven... Je kan er daar niet echt iets aan doen, helaas! Maar de mensen zijn wel heel erg aardig! Ze 'dwingen' je niet om spullen te kopen, en laten je gewoon rondkijken. Ook heel grappig was dat er een kat tussen de spullen van een winkel lag te slapen, heel rustig haha!


Met het mooie zwembad hebben we natuurlijk veel onder de parasol op een ligbed gelegen, gezwommen bij het hotel en gesnorkeld in de zee. Echt met hele leuke visjes, wij hebben ze niet groter gezien dan 7/8 cm groot. Maar wel veel verschillende visjes. We zijn ook met een boot gevaren langs de kust van Zakynthos. We zijn 3 keer gestopt om te kunnen zwemmen waarvan 1 keer bij het scheepswrak. Het ligt in de smokkelaars baai, het heet zo omdat de boot drugs,drank en tabak meesmokkelde. De boot is beland op de kust door de wilde golven. En nu ligt het er ongeveer 30 jaar, dat is aardig lang! Het is helemaal verroest en er staan heel veel namen in geschreven. Het water in de baai is fel blauw door dat de stenen op de bodem wit zijn en in combinatie met de zon wordt de zee daar dan nóg blauwer dan dat het al was! Het is echt prachtig en het wordt heel snel heel diep. als je 3 stappen zet vanaf het strand sta je al met je knieën in het water. Er zitten niet heel veel visjes, alleen een paar zwartige die wel heel dichtbij komen en het strand is heel pijnlijk om met je blote voeten op te lopen omdat er allemaal ronde kiezelachtige stenen op liggen. Maar het is echt prachtig! De andere zwemstop was vlakbij allemaal grotten, daar vond ik het heel eng om in te zwemmen omdat er echt een miljoen kleine visjes zwommen en er ook kleine puntige kwallen tussen zaten. 2 mensen van de boot zijn erdoor gestoken, een vrouw riep: 'Help ik ben gestoken door een zee-egel!' (ze was dus gestoken door een kwal) Terwijl die op de bodem liggen en niet steken maar de stekels prikken in je vast zeg maar... Dus toen was ik er zo uit, haha!


Dat was mijn vakantie eigenlijk alweer! Gelukkig ben ik weer heel terug gekomen. Nu weet je dus ook gelijk waarom ik niets heb gepost afgelopen week. Hoop dat je het niet erg vind! En een iemand vroeg om filmpjes te maken voor Raindom, misschien ga ik dat wel doen. Niet dat soort filmpjes wat je dan zou verwachten denk ik... Ik weet het nog niet zeker, ik moet er nog over nadenken hoor! Hier nog een foto vanuit het vliegtuig op de terugreis (dit is al in Nederland dus misschien heb ik jou wel gezien!):


Heel veel liefs, Lisa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten