zaterdag 23 november 2013

Dagje naar Lille!


Hey!
Zoals jullie Dinsdagavond hebben kunnen lezen, ben ik Woensdag naar Lille geweest met school. Het was er heel erg koud en het regende... Maar ondanks dat heb ik er met de klas toch nog een aardig leuke dag van gemaakt. Lees in deze blogpost hoe het was!

De busreis ernaartoe  duurde té lang! We hebben 3,5 uur in de bus gezeten... En we waren allemaal hartstikke moe want we moesten om kwart voor 7 al op school zijn... Maar met wat leuke muziek maakten we het toch wat gezelliger en langzaam werd iedereen echt wakker. Om kwart voor 10 kwamen we aan in Lille, het was toen nog prachtig weer alleen de wind was verschrikkelijk koud. Toen we aankwamen bij 'la grand place' stond er een groot reuzenrad en een mega kerstboom! Lille was dus al een en al kerst. Ook stond er kerstmuziek aan en het was erg gezellig.

travelingcolors:

Streets of Lille | France (by Petrana Sekula)

Lille ♥
We konden helaas niet de hele dag als kerstballen aan de kerstboom blijven hangen maar we moesten opdrachten maken. De opdrachten gaven elke keer aan waar je heen moest lopen, en je kon er dus geen een missen want dan moest je weer helemaal terug! We gingen juist zo goed tot we een keer de verkeerde kant waren opgelopen... gelukkig kwamen we nog een ander groepje tegen die ons weer op pad hielp. Ook moesten we een spreekopdracht doen, in het Frans natuurlijk. Maar we wisten niet waar of aan wie we het moesten vragen, tot er een man naar ons toegelopen kwam. Hij begon in het Frans maar later gelukkig in het Engels zodat we er nog iets van snapten. Hij heeft alle antwoorden (in het Engels) gegeven!



Toen we klaar waren met die opdrachten hadden we even tijd om te gaan shoppen! Er zaten op zich best wel leuke winkels, maar ik heb niks gekocht. Er zat een hele leuke kiko dit is een winkel die make-up verkoopt. Ze hebben prachtige nagellakjes, maar helaas heb ik al veel te veel lakjes en zat er niet een héle bijzondere tussen. Ook de andere make-up  is prachtig. De kiko zit in een van de straatjes vanaf grand place, die je op de foto ziet helemaal bovenaan deze post. Ook zat in diezelfde straat een h&m waar ze hele leuke beanies en sjaals verkochten, maar aangezien je dit ook allemaal in Nederland kon kopen heb ik het maar niet gedaan. Verder zat er een kerstmarkt, maar die heb ik helemaal niet gezien maar ik hoorde van anderen dat het ook wel leuk was en dat er een echte kerstsfeer hing, maar dat is logisch op een kerstmarkt. Er zat ook een lekker 'restaurantje' waar je de lekkerste koekjes en muffins kon kopen, mmm... Het heette nothing hill en zat in een soort mini winkelcentrum wat aan la grand place lag. Ook zat er een sephora maar helaas was er geen tijd meer om hier nog naar binnen te gaan. Deze zat ook aan la grand place.

Ook zijn we naar een museum geweest maar dat vond ik niet zo heel erg bijzonder. Ik vindt het wel knap als je zulke beelden/schilderijen kan maken maar dat is het dan ook wel. Het is niet dat ik uren naar zo'n beeld/schilderij kan gaan kijken en me geen moment verveel. Gelukkig hoefden we daar maar 1 uur te blijven om een opdracht te maken en konden we daarna weer gaan. Het gebouw waar het in was heel mooi trouwens! We zijn in palais des beaux arts geweest.

Dat was mijn reisje naar Lille alweer. We moesten weer terug in de bus en het duurde alweer zolang. Iedereen helemaal natgeregend en iedereen had het koud... Maar het was op zich wel leuk! Niet dat ik dit vaker hoef te doen hoor, ik hoef niet per se nog een keer naar Lille. Het was leuk voor de verandering. Tot de volgende keer!
Liefs, Lisa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten