dinsdag 12 november 2013

Things I love about fall.



Hey!
Het is nu al een tijdje herfst en het is hartstikke koud buiten. Toch zijn er dingen die ik leuk vindt aan de herfst. De meest kleine dingetjes die je niet in de zomer/lente/winter hebt! Dit zijn de dingen die ik het leukste vindt aan de herfst:

Dat mijn kat vaker binnen is!
Ik heb een ontzettend leuke kat, alleen in de zomer is hij de hele dagen buiten... In de herfst begint hij weer meer naar binnen te komen en komt hij lekker naast je slapen. Hartstikke gezellig zo'n beestje de hele dag weer om je heen! 

Sjaals.
Eindelijk, ik kan mijn oude vertrouwde sjaals weer dragen! Lekkere dikke gebreide sjaals met een leuke trui. dat ben ik. En dat kan ik alleen maar dragen in de herfst en de winter, in de zomer is dat net iets te warm...
Oranje/rode bladeren in de bomen.
Wauw, wat vindt ik dat toch een mooi gezicht. Ik vindt het soms wel op een sprookje lijken... Net als die foto hierboven! Prachtig toch?

Warme chocolademelk en kruidnootjes!
Mmm... Lekkere warme chocolade melk met weer veel te veel slagroom! En dan een bakje overvol met kruidnootjes op de bank leegeten! Ze zouden kruidnootjes echt het hele jaar door moeten verkopen.

(geur)kaarsen en de gezelligheid.
In de zomer is het gezellig in de tuin, maar in de herfst is het daar net iets te koud voor dus zetten we binnen maar lekker de kachel aan, steken de kaarsen aan en kruipen onder een dekentje met een kop warme chocolademelk met slagroom. En nadat je je chocolademelk op hebt lach je elkaar uit omdat iedereen een enorme chocolademelk/slagroom snor heeft! 

Boswandeling met leuke mensen.
Ja wandelen kan leuk zijn, als je het met leuke mensen doet als je familie. Vooral leuk om met je kleine broertje/zusje/nichtje/neefje te doen, kastanjes en beukennootjes zoeken en er vervolgens thuis poppetjes van maken. Deden jullie dat thuis ook altijd? 

Het gekraak van de bladeren onder je voeten.
Dit klinkt misschien heel raar maar ik hou van dat geluid! Knisper, knisper, knisper als je door de tuin loopt. En als ik dat hoor, dan weet ik gelijk weer dat het herfst is!

Mist en regenbogen.
Alle spinnenwebben die je in de ochtend ziet als het mistig is en later in de middag zie je een prachtige regenboog! En die mist heeft echt veel nut want dan loop ik eens een keer niet door de duizenden spinnenwebben heen die er bij ons in de tuin hangen.

Dat waren acht dingen die ik leuk vindt aan de herfst! Misschien vindt jij wel hele andere dingen leuk aan de herfst! Als dat zo is, laat dat dan achter in een reactie. 

Heel veel liefs, Lisa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten